• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Michael Kors en Victoria Beckham scoren hoogst op social media tijdens New York Fashion Week

Michael Kors en Victoria Beckham scoren hoogst op social media tijdens New York Fashion Week

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Tijdens New York Fashion Week wordt er heel wat af geinstagramd, gesnapt, getweet en gepost. De labels Michael Kors en Victoria Beckham genereerden daarbij de meeste traffic op social media. Dat blijkt uit de ListenFirst Digital Engagement Ratings. De lijst telt de conversie via Facebook, Google+, Instagram, Tumblr, Twitter, YouTube en Wikipedia, gecombineerd met het conversatie volume via likes, retweet en zoekopdrachten tijdens de 9 dagen durende New Yorkse modeweek.

Michael Kors had 9,6 miljoen engagements in de negen dagen van het mode-evenement. Victoria Beckham scoorde een rating van 4,3 miljoen, gevolgd door Sherri Hill, het modelabel voor avondkleding en prom dresses met 3,2 miljoen.

De campagne van Kors, ‘#AllAccessKors’ domineerde volgens het onderzoek social media gedurende de hele week en de vrouwencollectie werd bejubeld door pers en consumenten. Ook topmodellen Bella Hadid en Kendall Jenner droegen daar veel aan bij.

Tommy Hilfiger scoorde een vierde plaats met 2,4 miljoen. Vooral de lancering van de Tommy x Gigi collection (samen met topmodel Gigi Hadid), zorgde voor veel aandacht op social media. Volgens de lijst was het modelabel op de dag van de show het meest populaire merk op social media met 411.000 digitale engagements. Dat is 347 procent meer dan de dag ervoor en 36 procent meer dan een jaar geleden tijdens de show. Een dag na de show was het nog 15 procent.

Andere labels in de top 10 zijn Banana Republic (2,4 miljoen), Marc Jacobs (1,3 miljoen), Carolina Herrera (1,26 miljoen), Tom Ford (1,2 miljoen), Ralph Lauren (1,1 miljoen) en Desigual (938.882). Opvallend genoeg ontbreekt Yeezy van Kanye West in het rijtje, wat volgens de lijst komt doordat Yeezy niet actief is op social mediakanalen als Facebook, Twitter en Instagram. De enige aandacht voor de show kwam van fans en bezoekers zelf.

De internationale ready-to-wear modeweken vinden plaats in de maand september, waarbij alle ogen gericht zijn op New York, Parijs, Londen in Milaan voor de nieuwste trends op het gebied van damesmode. Voor alle womenswear catwalk season reads, klikt u hier.

Beeld: Facebook Michael Kors

Michael Kors
WOMENSWEARCATWALKSEASON