Mayerline lanceert eerste straight-from-catwalk shop in België
bezig met laden...
Het Belgische damesmodelabel Mayerline lanceert eind augustus de nieuwe collectie voor het eerst op de catwalk en komt dan tevens met een Belgische primeur. Consumenten kunnen thuis de interactieve, digitale modeshow volgen en met één klik op de knop kunnen zij de ontwerpen die ze op de catwalk zien direct kopen.
Burberry was de eerste die dit ‘see now, buy now’ concept in 2016 lanceerde en sindsdien volgden meer en meer merken, maar in België is Mayerline de eerste. Mayerline kwam op dit idee door de uitdagende tijd waarin we nu leven. Wat als contact en shoppen nooit meer samengaan, vroeg Mayerline zich af. Dankzij de innovatieve straight-from-catwalk-shop kunnen klanten de collectielancering digitaal bijwonen, meteen hun favoriete stuks uitkiezen, delen en rechtstreeks van de catwalk shoppen of een passessie boeken in een Mayerline winkelpunt.
De vrouw achter dit nieuwe project, marketing manager Katrien De Cannière, vertelt in het persbericht dat de innovatie niet alleen zit in de digitale ontwikkeling. “Het gaat om een herdenken van onze hele service- en businesspropositie. Hoe wil een klant shoppen, welke reactiemogelijkheden kunnen we aanbieden, hoe zorgen we voor de juiste opvolging en welke logistieke opvolging maken we mogelijk? Voor al die vragen, willen we een aanbod hebben.”
De interactieve, digitale modeshow is ontstaan in samenwerking met Nine O'Clock Somewhere. Dit bedrijf heeft de Video eCommerce innovatie ontwikkeld die het mogelijk maakt om vanuit full-screen video aankopen te doen, zonder weg te gaan naar een andere website of webshop. "Dit maakt dat het voor de consument nu echt als shoppen in een tv-uitzending aanvoelt," aldus Tino Dekkers van Nine O'Clock Somewhere tegen FashionUnited.
Beeld: Mayerline