• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Marks & Spencer krijgt koninklijk tintje

Marks & Spencer krijgt koninklijk tintje

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Marks & Spencer slaat de handen ineen met Prinses Marie-Chantal van Griekenland voor een capsule collectie kinderkleding. De samenwerking maakt onderdeel uit van de M&S & reeks, waarbij de Britse retailer samenwerkt met diverse ontwerpers, merken en bekende figuren uit de modewereld.

De collectie met Marie-Chantal, die haar eigen luxe kinderkleding merk in 2001 in New York lanceerde en tegenwoordig met haar man en vijf kinderen in Londen woont, zal uit 33 stukken bestaan voor babies, peuters en kleuters tot 5 jaar.

”We hebben samen een prachtige collectie kleren en cadeaus voor baby's, jongens en meisjes in een liefelijk palette ontworpen,” zei Marie-Chantal. De collectie is ‘klassiek maar hedendaags’, net als de ontwerpen van de prinses zelf. Zij heeft voor deze collectie ook gebruik gemaakt van luxe stoffen als kasjmier en zijde voor truien, gebreide vesten, jurkjes, sokken, slabben, wanten en een gebreide muts.

De prijzen variëren van 8 pond (8,85 euro) voor een set van twee geweven slabben tot 60 pond (66,40 euro) voor een sjaal van kasjmier.

Luxe op de high street

Volgens hoofdontwerpster kindermode bij Marks & Spencer, Tara Ryan, werd de retailer door Marie-Chantal zelf benaderd. “We voelden ons erg gevleid dat Marie-Chantal ons benaderde omdat zij vond dat M&S het beste merk was voor haar om mee samen te werken,” vertelde Ryan aan WWD. Marie-Chantal biedt ‘prachtige details gepaard met luxe, historische stoffen die men normaal gesproken niet tegenkomt in de kindermode op de high street’, aldus Ryan.

De collectie wordt uitsluitend in 27 Marks & Spencer filialen, via de webshop van de groep, en bij een select aantal retailers, verkocht en zal vanaf 1 november verkrijgbaar zijn.

Foto: via Marks & Spencer

Marks & Spencer