• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Manolo Blahnik wijzigt collectiestrategie

Manolo Blahnik wijzigt collectiestrategie

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Vanaf januari wijzigt Manolo Blahnik de collectiestrategie. Er komen vier collecties en deze gaan ‘Lente’, ‘Zomer’, ‘Herfst’ en ‘Winter’ heten. “De collecties zullen een mix van stijlen presenteren die de wereldwijde consumentenbehoefte van het seizoen reflecteert,” meldt Manolo Blahnik in een statement. Met de wijziging wil het label de collecties stroomlijnen met de consumentenkalender.

De huidige lente-/zomercollectie krijgt de naam Lente en wordt gepresenteerd in januari/februari. Wat voorheen de pre-fall collectie was, wordt nu de Zomer-collectie en die zal in april/mei gelanceerd worden. De herfst-/wintercollectie gaat verder als Herfst en wordt gelanceerd in juli/augustus. Tot slot wordt de resort (cruise) collectie voortaan Winter-collectie en die wordt uitgeleverd in oktober/november.

“We vinden de naamgeving van de mode-industrie contra-intuïtief voor de behoeften van de consument en patronen,”zegt CEO Kristina Blahnik. “Traditioneel wordt de lente-/zomercollectie vanaf januari geleverd en de herfst-/wintercollectie in juli, maar op het Noordelijk halfrond is de vraag naar linnen sandalen niet te zien als het sneeuwt, of de vraag naar met bont gevoerde laarzen als het 30 graden buiten is. Door onze collecties meer accuraat en logisch te benoemen, hebben we het gevoel dat we ons aanbod op een betere manier focussen.” Volgens Blahnik past het nieuwe model beter bij het koopgedrag van de consument, die de verwachting heeft dat alles op voorraad is in het juiste seizoen.

De groothandel verkoop campagne data zullen hetzelfde blijven en er komen vier perspresentaties per jaar bij. Manolo Blahnik heeft nu 290 verkooppunten in 33 landen wereldwijd, evenals 12 eigen winkels.

Beeld: Facebook Manolo Blahnik

Manolo Blahnik