Louis Vuitton lanceert LVTV op YouTube

Louis Vuitton heeft LVTV geïntroduceerd op YouTube. Het luxe modehuis neemt met LVTV fans van het merk mee achter de schermen van het bedrijf en toont clipjes van de modeshows. De lancering vindt plaats aan de vooravond van Paris Fashion Week.

De content op het kanaal is verdeeld in vijf hoofdcategorieën, waaronder savoir-faire, institutioneel, vrienden van het huis, reizen en campagnes. In het introductiefilmpje zijn actrice onder andere Emma Stone, model Karlie Kloss en verschillende YouTube sterren zoals Emma Chamberlain en de Dolan Twins te zien. De video die Emma Chamberlain voor de Cruisecollectie 2020 van Louis Vuitton maakte heeft inmiddels al ruim twee miljoen views.

YouTube is voor beauty vloggers al enige tijd het medium bij uitstek om hun fans te bereiken. Cosmeticabedrijven zijn daarom al bedreven in het gebruik van YouTube als marketinginstrument. Modemerken liepen achter op deze trend omdat ze de voorkeur gaven aan Instagram, maar het aantal view die men op YouTube kan krijgen bewijst hoe effectief het voor marketingdoeleinden is.

Foto via louisvuitton.com

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN