• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Lokale mode-onderneemster gaat collectie verkopen bij de Bijenkorf

Lokale mode-onderneemster gaat collectie verkopen bij de Bijenkorf

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Onderneemster Tineke Willems krijgt de mogelijkheid om de collectie van haar modelabel La Collerette tijdelijk te verkopen via de webwinkel van de Bijenkorf. Het luxe warenhuis koos haar als winnares van de campagne ‘A She Story’, waarin de Bijenkorf op zoek ging naar vrouwelijke ondernemers. Willems runt het label samen haar zus Marieke en vriendin Noëlle van Balen.

Het modemerk specialiseert zich in losse kraagjes, die een outfit kunnen afmaken. Inkoopdirecteur van de Bijenkorf Ninke Gijzel zegt in een perbsericht: ‘La Collerette is als winnaar gekozen, omdat de producten onderscheidend en vernieuwend zijn. Dit past uitstekend bij de Bijenkorf.”

La Collerette was al één van de twee regionale winnaressen van het filiaal in Amsterdam. De producten van alle regionale winnaressen lagen van 27 februari tot 8 maart in de winkels. “De klanten in het filiaal en op social media reageerden erg enthousiast op de producten en de verkoopresultaten waren zeer positief,” licht Gijzel toe.

Volgens Tineke Willems is de visie achter La Collerette vanaf het begin duidelijk: ‘De focus ligt op luxe basiskragen en kragen met een duidelijk statement.’ La Collerette betekent vrij vertaald kraagje en is afkomstig uit de Franse Renaissance. Een Collerette balanceert tussen kledingstuk en sieraad: je kunt er makkelijk en snel je kledingstuk mee verfraaien.

Beeld: De Bijenkorf

De Bijenkorf
La Collerette