Le Bon Marché zet België in de kijker

Van 29 augustus tot 18 oktober zullen de Bon Marché Rive Gauche en de Grande Epicerie de Paris België in het middelpunt zetten met het evenement ‘Il était une fois la Belgique’, zo staat vermeld op de website van het warenhuis. Le Bon Marché belooft een buitengewoon evenement waarin ontwerpers en persoonlijkheden uit het land van de Smurfen in de schijnwerpers worden gezet.

Het evenement in het oudste luxewarenhuis ter wereld zal uiteraard de meest gewilde Belgische merken van dit moment eer aan doen. Zo zullen er verschillende modelabels te verkrijgen zijn, met in de damesmode merken zoals Sea Me Happy, Imprévu met op het gebied van accessoires de exclusieve creaties van de Brusselse leerfabrikant Neuville. Ook zijn er veel pop-up stores gepland voor labels als Essentiel Antwerp en de luxe lederwarenfabrikant Delvaux. In de pop-up stores vinden we ook de kleurrijke breisels van Valentine Witmeur, de omkeerbare jassen van AliciaAudrey, de trenchcoats van Kassl Editions, de minimalistische mode van Sofie d'Hoore en de poëtische jurken van Christian Wijnants. De stylisten van Le Bon Marché zijn op afspraak beschikbaar voor een privé-shopping sessie, zo is te lezen in het persbericht.

Aan de heren is ook gedacht. Zo krijgen onder andere streetwear labels Arte en Suspicious Antwerp volop de aandacht, maar ook de grafische en seventies items van Antwrp, ethische sneakers van Norm, sweatshirts met een boodschap van B shirt, en de humoristische t-shirts van Joh Clothing. Voor kindermode is onder andere het speelse merk Bonjour Maurice aanwezig, maar ook de op vintage geïnspireerde kleding van Simple Kids.

Dit artikel is eerder verschenen op FashionUnited.FR. Vervolgens vertaald door Ilona Fonteijn.

Beeld: Unsplash

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN