Kijken: Woody en Anne Kurris slaan handen ineen en lanceren exclusieve capsule collectie
bezig met laden...
Het Belgische Woody viert dit jaar haar dertigste verjaardag en dat viert het modemerk met een samenwerking met de Antwerpse modeontwerper Anne Kurris. De twee slaan de handen ineen en lanceren een exclusieve capsule collectie, zo maakt Woody bekend in een persbericht.
Het betreft een ‘night- en homewear’-collectie met dierenprints en strepen. Daarnaast mochten de bekende oogjes van Woody niet ontbreken. De collectie bestaat uit kledingstukken zoals pyjama’s, homewear, teddy jackets en accessoires. De items zijn gemaakt van materialen zoals jersey, katoen, teddy en velours, zo staat in het persbericht. De collectie is voor kinderen vanaf 4 jaar en loopt tot en met maat xxl.
“Dankzij deze capsulecollectie kreeg ik de kans om mijn archiefmateriaal nieuw leven in te blazen. De dierenmotieven en streepjespatronen, die eigen zijn aan mijn collecties, sloten perfect aan bij de gekende Woody-signatuur. Bovendien kon ik samen met het Woody-team enkele stuks herinterpreteren, wat geleid heeft tot een unieke collectie, met respect voor het DNA van beide merken”, meldt Kurris in het persbericht.
“We zijn ontzettend trots op ons 30-jarig bestaan en willen deze mijlpaal vieren door middel van een bijzondere samenwerking met Anne Kurris. We zagen direct een match tussen beide merken op vlak van mode en duurzaamheid en kijken ernaar uit om deze klanten te verrassen met deze unieke collectie”, aldus Steven van de Velde, CEO van The Woody Group, in het persbericht.