JW Anderson gaat Moncler Genius-collectie ontwerpen

Het luxe outdoormerk Moncler heeft JW Anderson gestrikt voor het project Moncler Genius. Dat meldt Moncler in een persbericht. De creatief directeur van JW Anderson, Jonathan Anderson, ontwerpt komend jaar een exclusieve capsulecollectie voor het merk. Moncler presenteerde nog twee andere nieuwe deelnemers aan Moncler Genius: bagagemerk Rimowa en fietsenbedrijf Mate.bike.

Onder de noemer van Moncler Genius lanceert Moncler maandelijks een nieuwe collectie, ontwikkeld door steeds een andere ontwerper, die zijn of haar visie en creativiteit loslaat op het erfgoed van Moncler. Vaak speelt de donsjas, een handelsmerk van Moncler, daarin een centrale rol. Eerdere Genius-ontwerpers waren onder meer Pierpaolo Piccioli, Craig Green, Matthew Williams en Simone Rocha. JW Anderson wordt nu aan deze reeks gerenommeerde ontwerpers toegevoegd.

“Moncler verwelkomt JW Anderson met zijn scherpzinnige visie op gendervrije mode”, zo meldt het persbericht. “De Noord-Ierse ontwerper heeft een unieke ontwerpstijl die een moderne interpretatie van mannelijkheid en vrouwelijkheid biedt door een wederzijdse kruisbestuiving van mannen- en vrouwenkleding.”

Dit jaar gaat het project voor het eerst ook verder dan kleding: de samenwerking met Rimowa zal resulteren in een accessoirecollectie en Mate.bike zal fietsen voor Moncler gaan ontwerpen.

Moncler Genius werd gelanceerd in 2018 door Remo Ruffini, CEO van het merk. Hij verving daarmee de traditionele halfjaarlijkse shows van Moncler met een snellere opeenvolging van steeds verrassende collecties: een manier om de aandacht van het publiek vast te houden in een tijd waarin mode versnelt. “De behoeften en voorkeuren van consumenten veranderen bliksemsnel”, aldus het persbericht. “Door geen vaste formule te worden blijft Moncler Genius uitdagen, verrassen, verbinden.”

JW Anderson gaat Moncler Genius-collectie ontwerpen

De Moncler Genius-collecties voor het komende jaar worden gezamenlijk gepresenteerd op 19 februari 2020, tijdens Milaan Fashion Week. Daaropvolgend wordt elke maand een van de collecties op de markt gebracht. De collecties zijn daarna te koop via de Moncler-webshop en bij geselecteerde winkels. Prijzen liggen tussen 200 dollar (omgerekend circa 180 euro) voor een T-shirt en 3500 dollar (omgerekend circa 3162 euro) voor een lange donsmantel.

Images: courtesy of Moncler

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN