• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • JW Anderson en Rimowa maken Milaan debuut met Moncler Genius

JW Anderson en Rimowa maken Milaan debuut met Moncler Genius

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Ontwerper JW Anderson verhuisde zijn show van Londen naar Milaan om daar zijn capsulecollectie in samenwerking met Moncler te debuteren.

De capsulecollectie van Anderson maakt deel uit van de derde editie van Moncler Genius, de creatieve hub van het Italiaanse luxemerk waarin twaalf verschillende concepten en visies gepresenteerd worden.

Anderson, die eerder deze maand zich bij de hub voegde, presenteerde naast ontwerpers Serigo Zambon en Veronica Leoni voor 2 Moncler 1952, Sandro Mandrino voor 3 Moncler Grenoble, Simone Rocha, Craig Green, Matthew Williams van 1017 ALYX 9SM, Fragment Hiroshi Fuhjiwara, Richard Quinn en Poldo Dog Couture.

Anderson: kruisbestuiving tussen mannelijk en vrouwelijk

Anderson introduceerde in zijn capsulecollectie een moderne esthetiek waarbij er een kruisbestuiving ontstond tussen mannelijke en vrouwelijke esthetiek. Hij maakte gebruik van ontwerpen uit zijn eigen archief, zoals een hoed uit de voorjaar/zomer 2015 damesmode collectie en een korte broek met ruches uit de herencollectie van herfst/winter 2014, maar voorzag deze ontwerpen van het volume die zo kenmerkend is voor Moncler. Daarnaast kwamen de donzen jassen waar Moncler bekend om staat veelvuldig voor, maar voorzien van de architectonische en abstracte esthetiek van Anderson.

Het technische en ongecompliceerde karakter van Moncler fascineert mij,” zei Anderson in een persbericht. “Een donzen jack moet functioneel zijn, en dat hield ik in mijn achterhoofd terwijl ik mijn eigen voorkeur voor botte abstractie toevoegde.” Anderson speelde ook met elementen zoals stippen en spikes, mat en glimmend, en de noties van landelijke en stedelijke kleding.

Rimowa “Reflection” collectie

Ondertussen sloeg koffermerk Rimowa ook de handen ineen met Moncler en presenteerde een collectie koffers, “Reflection” genaamd, voorzien van LED schermen waarop korte teksten verschijnen. De reiziger kan zelf bepalen wat er komt te staan door middel van een gepersonaliseerde app waardoor “uitdrukkingen van digitale communicatie in het fysieke domein worden geïntroduceerd”, verklaart Moncler in een persbericht.

Beeld: eigendom Moncler

JW Anderson
Milan Fashion Week
Moncler
Moncler Genius
RIMOWA
WOMENSWEARCATWALKSEASON