• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Jason Wu lanceert nieuw zusterlabel Grey Jason Wu

Jason Wu lanceert nieuw zusterlabel Grey Jason Wu

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Ontwerper Jason Wu komt met een zusterlabel van zijn eigen merk Jason Wu. Het nieuwe label gaat Grey Jason Wu heten, en de ontwerper heeft er de afgelopen twaalf maanden in het diepste geheim aan gewerkt. Dat heeft Jason Wu via Instagram bekendgemaakt.

Het nieuwe label zal goedkoper zijn dan het merk Jason Wu, en is vanaf juni 2016 verkrijgbaar bij geselecteerde retailers en de webshop van het nieuwe label. De naam van het label verwijst naar de favoriete kleur van Wu.

“Ik introduceer Grey Jason Wo, een nieuwe zustercollectie die ontworpen is door Jason Wu,” meldt de ontwerper op Instagram. Het label is geboren vanuit de wens om ‘zijn vrienden te kleden, geïnspireerd op hun eigen dynamische en persoonlijke stijl.” Wu: “Ik kijk vaak naar mijn vrienden voor inspiratie en ik heb een vrouwencollectie gecreëerd voor vrouwen die zoeken naar mooi ontworpen en weloverwogen kleding dat een gevoel van eigenzinnigheid en ongecompliceerd chic heeft, dat in hun dagelijks leven past.”

Het Jason Wu-merk bestaat al een aantal jaar en volgens de ontwerper was het tijd om er een nieuw label aan toe te voegen. “De Jason Wu-collectie heeft zich in de laatste jaren ontwikkeld, en ik voelde dat er plek was voor een zustercollectie die inspeelt op vrouwen die een mooie en seizoenloze garderobe zoeken die niet te edgy of sweet is. Er zit een soort relaxte verfijning met doordachte details in, die de basis vormt voor Grey Jason Wu.”

Jason Wu komt met een nieuw zustermerk: Grey Jason Wu

Voor de eerste collectie werkt Wu samen met Amerikaanse kunstenaar Hunt Slonem, die bekend werd door zijn konijnenprints. “Ik heb het idee van een samenwerking altijd geweldig gevonden, en met Grey Jason Wu heb ik de mogelijkheid om te werken met hele getalenteerde mensen. Voor de eerste collectie heb ik kunstenaar Hunt Slonem gevraagd om mijn eerste collaborator te zijn, en ik heb zijn bekende bunnies vertaald in chiffon, multi-colored jacquard en borduringen op knitwear. Hunt’s werk is charmant, levendig en de so clever-qualities passen perfect bij Grey Jason Wu,” licht de ontwerper op Instagram toe. De collectie is gemaakt van Italiaanse en Japanse stoffen en heeft opvallende details zoals trompe l'oeil-zakken en contrasterende stiksels. Prijzen variëren van 295 dollar (260 euro) tot 1.395 dollar (1.233 euro).

Het is niet de eerste keer dat Wu een zusterlijn opzet. In 2012 kwam hij met het label Miss Wu, een moderne collectie die alleen bij Nordstrom verkocht werd. De collectie-items waren tussen de 200 dollar (176 euro) en 800 dollar (707 euro). Inmiddels bestaat Miss Wu niet meer. Wu ging in dat jaar eveneens een samenwerking aan met Target.

Met de nieuwe modelijn zal Jason Wu het nog drukker krijgen dan hij het al had; naast zijn eigen merken Jason Wu en Grey Jason Wu is hij tevens artistiek directeur bij de vrouwenlijn van Hugo Boss.

Beeld: Instagram Jason Wu, Instagram Grey Jason Wu, Hugo Boss

Jason Wu