• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • In Beeld: Garcia Jeans viert 40-jarig bestaan

In Beeld: Garcia Jeans viert 40-jarig bestaan

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion |REPORTAGE

Van een kleinschalige denimfabriek in Urbania, Italië tot een moderetailer met internationale bekendheid. Het Nederlandse label Garcia Jeans bestaat 40 jaar en dat werd donderdagavond gevierd met de presentatie van de nieuwe dames-, heren- en kindercollecties.

Inkopers uit verschillende Europese landen, pers en bloggers kwamen voor de gelegenheid samen in het Hulstkampgebouw aan de Maaskade in Rotterdam. Het authentieke pand was het toneel van twee catwalkshows, waarbij Garcia Jeans haar nieuwe lente- en zomercollecties 2018 voor volwassen en kinderen los van elkaar toonde.

Garcia Jeans viert 40ste verjaardag met presentatie van nieuwe collectie

De damescollectie van Garcia Jeans wordt gedomineerd door kledingstukken in verschillende blauwtinten. Enkele van de jasjes, broeken, truien, T-shirts en jumpsuits zijn bovendien bedrukt met grafische prints. Voor heren was naast blauw ook legergroen een belangrijke kleur. De mannencollectie bestaat uit items als spijkerjasjes en -blouses, colberts, T-shirts en bomberjacks.

De kinderkledingcollectie is wat gekleurder dan de lijn voor volwassenen. Kleuren als roze, blauw en oranje kwamen voor in de collectie, die onder andere bestaat uit rokjes, truien, T-shirts en jasjes.

Wow, what a show! #garcia40years #garciajeans #fashionshow

A post shared by Garcia Jeans (@garciajeans) on

Garcia Jeans: van kleinschalig bedrijf tot internationaal modemerk

Garcia Jeans ontstond veertig jaar geleden in Urbania, Italië toen Maurizio en Isabel Garcia elkaar ontmoetten en besloten een kleinschalige denimfabriek op te starten. Twee jaar later kwam het stel in contact met de Nederlandse onderneming Eurobrooks, dat op zoek was naar een authentieke Italiaanse leverancier van jeans. Een samenwerking gebaseerd op Nederlandse bedrijfsvoering en Italiaanse stijl ontstond. Het merk produceerde destijds alleen spijkerbroeken totdat het in 1995 uitbreidde met een volledige kledingcollectie voor volwassenen. Drie jaar later kwam daar ook een kinderkledinglijn bij.

Vanaf 2006 ging Garcia Jeans sterker inzetten op professionele groei, wat resulteerde in collecties van betere kwaliteit en financiële groei. Inmiddels is Garcia Jeans een internationaal modemerk dat wereldwijd beschikt over zo’n 2.000 multibrand- en 50 monobrandstores en 75 shop-in-shops. De retailer heeft momenteel 250 medewerkers in dienst en is actief in ruim twintig markten, waaronder bijna alle Europese landen, Azië en Canada.

Homepagefoto: Garcia Jeans Facebook, overig beeld: FashionUnited

Garcia Jeans