(advertentie)
(advertentie)
#ICouldHaveBeen: Kering Foundation start nieuwe campagne tegen vrouwengeweld

In de nasleep van alle onthullingen omtrent seksueel geweld hebben verschillende grote namen uit de modeindustrie zich achter de nieuwe White Ribbon-campagne van de Kering Foundation geschaard: #ICouldHaveBeen. Met de jaarlijkse campagne hoopt de stichting van de Kering Group een vuist te kunnen maken tegen misbruik en geweld van vrouwen.

De Creative Directors van onder meer Gucci, Stella McCartney, Joseph Altuzzarra en Christopher Kane zijn voor deze jaargang gevraagd als ambassadeur voor de campagne. “Om een einde te kunnen maken aan geweld tegen vrouwen moeten we mensen aan het denken zetten en mindsets veranderen. Om dat te kunnen bereiken moeten we de jongere generatie betrekken. Ik denk dat zij een enorme impact kunnen hebben als zij zich gaan verzetten tegen genderongelijkheid,” aldus Salma Hayek Pinault, Actrice, Producer, en Kering Foundation Board Director.

Met de hashtag #ICouldHaveBeen en een speciaal opgerichte website wordt geprobeerd meer bewustzijn te kweken onder de jongere generaties omtrent het onderwerp. Het is sinds 2009 dat de Kering Foundation, opgericht door Kering-CEO Francois Henri Pinault, met een jaarlijkse campagne aandacht vraagt voor het thema.

Beeld: ICouldHaveBeen.org