Humanoid: van punk naar wereldmerk

Ateliers Humanoid wordt in de jaren tachtig opgericht door een groep jonge kunstenaars. Met het vertrek van creatief directeur Sandra Harmsen is nu de laatste van de oorspronkelijk oprichters vertrokken. Tijd om in de geschiedenis te duiken van het Nederlandse slow fashion merk.

Met nieuwe creatief directeur Maria Janssen start een nieuw hoofdstuk voor Humanoid. “Het is geen rechtsomkeer, maar een vernieuwing,” vertelt Janssen telefonisch aan FashionUnited. Het merk wil een nieuwe generatie aanspreken en internationaal uitbreiden. Op dit moment verkoopt het merk de collectie in meer dan 400 verkooppunten verspreid over 25 landen. FashionUnited zet in de onderstaande tijdlijn uiteen hoe Humanoid ontwikkeld is door de jaren.

Tijdlijn: de geschiedenis en ontwikkeling van Nederlands slow fashion merk Humanoid

Tip: Navigeer door de tijdlijn. Gebruik de pijlen voor een chronologisch overzicht, of klik op een specifiek moment in de (grijze) balk.

Beeld: Maria Janssen in het atelier van Humanoid, via Humanoid

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN