Het loopt storm bij Essentiel Antwerp dankzij Emily in Paris
bezig met laden...
Het Belgische merk Essentiel Antwerp heeft een duwtje in de rug gekregen dankzij de Netflix-serie Emily in Paris. In de serie draagt hoofdpersoon Emily Cooper, gespeeld door Lily Collins, een kleurige trui van het merk. Nu staan de klanten ervoor in de rij. “We hebben aanvragen uit Azië en Amerika,” vertelt mederoprichter Inge Onsea van Essentiel Antwerp.
De trui komt voor in de eerste aflevering van het derde seizoen van de serie, die vorige week op Netflix in première ging. Van de truien had Essentiel Antwerp er aanvankelijk ‘een stuk of driehonderd besteld, en die waren binnen direct uitverkocht,’ zegt Onsea. Deze week zette het merk nog eens tweehonderdvijftig truien online, en ook die waren binnen het uur weg.
In de serie zitten ook nog andere kledingstukken van Essentiel Antwerp. Het merk nam zelf contact op met het stylingteam van de serie nadat het al een aantal van de eigen ontwerpen in het eerste seizoen had teruggezien. Dat was toen een verrassing, vertelt Onsea. Dit keer stuurde de marketingafdeling van Essentiel het lookbook op naar de makers van de serie. “De styliste heeft toen nog vijftig stuks besteld, en daar zijn er dit seizoen denk ik zeven of acht van gebruikt.”
Onsea zegt de uitverkochte trui niet opnieuw te willen bijbestellen. “We moeten wel een soort van exclusiviteit behouden.”