De Zweedse H&M Group introduceert vandaag twee nieuwe, geavanceerde technologische functies. In samenwerking met Google creëerde de modegroep een spraakapplicatie en dochtermerk Monki werkt samen met HoloMe aan menselijke hologrammen in augmented reality.

“Bij de H&M Group werken we voortdurend aan innovaties die een buitengewone klantervaring creëren. De modeindustrie verandert snel en technologie is nu belangrijker dan ooit om mee te kunnen met een veranderende samenleving,” verklaart Elin Frendberg, H&M group Business Development, in een persbericht.

Voor H&M Home realiseerde de H&M Group de ‘H&M Home Stylist’, een spraakapplicatie van Google Assistent. De functie biedt persoonlijke adviezen, moodboards en inspiratie voor verschillende huiskamers. Om de ervaring persoonlijker te maken, werkt de H&M Home Stylist met een menselijke stem. Verder werkte Monki samen met HoloMe aan menselijke hologrammen in augmented reality, die te zien zijn op een smartphone of tablet. De gebruiker kan negen verschillende Monki-outfits tot in het kleinste detail bekijken op hologrammen, alsof ze aanwezig zijn in de huiskamer.

Beide nieuwe functies worden de komende tijd getest en ontwikkeld aan de hand van input van gebruikers.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN