Puma en Amazon zetten gezamenlijk een nieuw casual label in de markt onder de naam 'Care of'. Het nieuwe merk wordt alleen online via Amazon verkocht in de locale webshops in Duitsland, Frankijk, Italië, Spanje, Mexico, het Verenigd Koninkrijk en thuismarkt de Verenigde Staten. Dat meldt Puma aan het Duitse vakblad TextilWirtschaft.

De eerste collectie van Care of by Puma omvat zo'n vijftig items voor mannen en vrouwen. In de collectie vooral sneakers, leggings, hoodies, bodywarmers, t-shirts en sweaters. Een woordvoerder van Puma laat in een gesprek met TW weten dat Puma met de nieuwe lijn een breder publiek wil aanspreken. Volgens Puma is de collectie ontwikkeld met de feedback en beoordelingen van klanten op Amazon Fashion in het achterhoofd. Care of moet appelleren aan een iets oudere doelgroep dan de reguliere Puma-klant. "Het product en ontwerp van Care of heeft een heel eigen identiteit en verschilt compleet van Puma." Ook het Puma-logo ontbreekt.

Winkelverkoopprijzen van het nieuwe label beginnen bij 35 euro voor een joggingbroek, via 40 euro voor een sweater tot 60 euro voor een paar sneakers.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN