C&A populaire winkelketen
bezig met laden...
Nederlanders winkelen het liefst bij C&A. Dat blijkt uit een onderzoek van Cap Gemini onder 5500 huishoudens. Het onderzoek bekijkt de prijs, kwaliteit, waarde, service en producten van retailers in Nederland. C&A dankt zijn populariteit aan de prijs/kwaliteitverhouding van de kleding.
Opmerkelijk is dat recentelijk uit onderzoek van GfK naar voren kwam dat miss Etam of The (lady) Sting bij Nederlandse vrouwen het populairst zijn. Retailanalist Bert Keizer van Cap Gemini verklaart dit verschil door te stellen dat de populariteit van Miss Etam vooral onder een bepaalde doelgroep leeft. "Het aanbod van Miss Etam is vooral interessant voor een wat oudere doelgroep. Het is geen high fashion, niet vernieuwend, maar wel functioneel. Ze hebben bijvoorbeeld kleding gericht op lange vrouwen, zwangere vrouwen en grote maten en scoren zo vooral in de breedte van de collectie. C&A wordt over de hele linie gewaardeerd."
Volgens het GfK-onderzoek scoorden Miss Etam en Sting vooral hoog dankzij hun collecties. Miss Etam scoort ook goed vanwege het personeel. Mannen waren het meest te spreken over WE, de keten scoorde vooral hoog dankzij het personeel.
Mannen bleken de onderzochte items collectie, prijs, personeel en winkel anders te beoordelen dan vrouwen. Zo hechten mannen meer belang aan het aanwezige winkelpersoneel dan vrouwen. Lady Sting en Miss Etam eindigden op een gedeelde eerste plaats. Andere Nederlandse winkels die goed werden gewaardeerd zijn de Bijenkorf vanwege de collectie, H&M om de prijzen, Promiss dankzij het personeel en Esprit wegens de winkelinrichting.