Burberry geeft preview op Snapchat
bezig met laden...
De show van de SS16-collectie van Burberry staat op maandagmiddag gepland, maar fans kunnen de items nu al bekijken via Snapchat. De avond voor de catwalkshow zijn de foto’s gepubliceerd op Snapchat, waar ze 24 uur lang te bekijken zijn. Het gaat onder meer om beautyproducten en belangrijke items uit de nieuwe lente-zomercollectie van 2016: een heuptas, een trenchcoat en rugzak.
Naast de nieuwe collectie lanceert Burberry op de dag van de catwalkshow een broadcast genaamd ’Live Story’, die crowd sourched video’s en beelden zal laten zien van de show. De broadcast zal eveneens 24 uur beschikbaar zijn, vanaf de ochtend voorafgaand aan de show.
Het merk gebruikte eerder al nieuwe media als Instagram, Twitter, Facebook om catwalkshows te publiceren. Inmiddels zijn er meer dan 100 miljoen gebruikers actief op deze netwerken van Burberry. Met Snapchat hoopt Burberry ook de jonge consument aan zich te binden. Meer dan 75 procent van de gebruikers van Snapchat zijn onder de 25 jaar, en ze kijken meer dan 4 miljard video's per dag, zegt het medium zelf.
Ook andere merken hebben Snapchat gevonden, zoals Louis Vuitton, maar Burberry is de eerste die het medium inzet om een preview te geven van een nog te showen collectie.
Beeld: Screenshots van de Burberry-preview op Snapchat