AMI lanceert een eerste lijn voor vrouwen, de ‘Menswear for Women’-collectie. De collectie bestaat uit 70 tot 80 ontwerpen uit de mannencollectie van het Franse label, aangepast aan het silhouet van de vrouw. De collectie werd deze week aan het publiek getoond tijdens de mannenmodeweek in thuisstad Parijs.

“Ik ben ooit met AMI begonnen om kleding voor mijn vrienden te creëren, zowel mannen als vrouwen,” reageert oprichter en creatief directeur Alexandre Mattiussi tegenover Business of Fashion op de nieuw ingeslagen weg. “In mijn hoofd heb ik mijn kleding altijd op beide geslachten voorgesteld. Deze mannencollectie voor vrouwen is een natuurlijke volgende stap in het AMI-verhaal,” aldus Mattiussi. De collectie is vanaf juli dit jaar exclusief verkrijgbaar in de Parijse flagshipstore van het label.

Alexandre Mattiussi richt in 2011 zijn eigen label AMI op, na eerder als ontwerper gewerkt te hebben voor namen als Dior, Givenchy en Marc Jacobs. Inmiddels kent AMI ruim 300 verkooppunten wereldwijd, waaronder Selfridges, Corso Como en Saks. In 2013 ontving Mattiussi als eerste mannelijke ontwerper de prestigieuze ANDAM-prijs. AMI maakt geen cijfers bekend, maar ziet naar eigen zeggen sinds de oprichting jaarlijks de omzet met minstens 50 procent stijgen. In Nederland wordt AMI onder meer verkocht bij The Pelican Studio en De Bijenkorf.

Beeld: AMI Instagram

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN