• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Aldi lanceert kledingcollectie voor festivalseizoen

Aldi lanceert kledingcollectie voor festivalseizoen

Door Marthe Stroom

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Beeld: Aldi

Aldi heeft in België een eigen kledingcollectie voor het festivalseizoen gelanceerd, zo meldt de supermarktketen in een persbericht. De volledige collectie is gebaseerd op de kleuren van het Aldi logo en bestaat daarmee uit blauw-wit gestreepte tracksuits, hoedjes, hoodies en T-shirts. Het is de eerste keer dat de keten een volwaardige kledingcollectie lanceert. Wel waren er in 2019 de ‘FestivAldi shirts’, met daarop de logo’s van huismerken van de keten.

Aldi verwijst zelf naar de collectie als een ‘ode aan zijn merkidentiteit’. Zo deelt Isabel Henderick, Aldi ’s algemeen directeur marketing en communicatie in het persbericht mee: “De collectie zet Aldi op een verrassende manier in de kijker. Het is een ludieke knipoog naar de cultus die rond het Aldi -logo hangt in België en daarbuiten.”

De kledingstukken zijn overigens niet in de winkel te koop maar kunnen enkel verkregen worden via een festival campagne van Aldi . Op zes juni zal er een oproep geplaatst worden waarbij de keten via social media op zoek gaat naar de ‘FestivAldi - Gezichten’ van deze zomer. Zo kan men een volledige Aldi outfit en tickets voor Belgische festivals als Les Ardentes, Dour Festival en Lokerse Feesten winnen.

Aldi