• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Twee nieuwe co-CEO’s voor G-Star Raw

Twee nieuwe co-CEO’s voor G-Star Raw

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mensen

G-Star Raw heeft Patrick Kraaijeveld en Rob Schilder aangesteld als nieuwe co-CEO’s. Oprichter Jos van Tilburg, die 27 jaar CEO was van het bedrijf, draagt het stokje over. Hij blijft wel aan als voorzitter van de Raad van bestuur en zal zich in plaats van dagelijkse operaties richten op strategie-niveau.

Rob Schilder en Patrick Kraaijeveld werken allebei al jaren bij het denim merk, in de functies chief operations officer en chief commercial en creative officer. “Ze hebben allebei hun leiderschap substantieel bewezen in het bedrijf en gepresteerd in complementaire functies. Ze zijn op natuurlijke wijze gegroeid in hun verantwoordelijkheden en dit is een logisch moment om dit te formaliseren in een co-CEO structuur.”

Vertrekkend CEO Jos van Tilburg laat in het persbericht weten: “Ik ben ervan overtuigd dat Patrick Kraaijeveld en Rob Schilder als CEO’s het bedrijf zullen leiden met dezelfde passie als ik, en die passie zal ik meenemen in mijn rol als voorzitter. De voortdurende productontwikkeling, gecombineerd met creativiteit en innovatie is een leidend principe geweest sinds dag één, en Rob en Patrick zijn toegewijd om deze missie voort te zetten en uit te breiden.”

De wijziging in de management structuur zorgt voor een ‘duidelijke verdeling van de verantwoordelijkheden in het topmanagement’, meldt G-Star Raw. Ook zal de verandering ‘de toekomstige groei van G-Star in stand houden in de richting van toekomst in denim die innovatie, creatief en duurzaam is’.

Patrick Kraaijeveld en Rob Schilder worden co-CEO’s G-Star Raw

Het nieuws volgt kort op de benoeming van Aitor Throup als uitvoerend creatief directeur van de mannen- en vrouwenlijnen van G-Star Raw, alsmede van de mannenlijn RAW Research. Hij is sinds 2013 als creatief consultant van het merk en is in Londen gevestigd, maar wordt overgeplaatst naar Amsterdam, waar hij per 1 november aan zijn nieuwe functie begint.

De positie van uitvoerend creatief directeur is nieuw. Hierin zal Throup ook de verantwoordelijkheden van Pierre Morriset, die 27 jaar voor het merk werkte, overnemen. Morriset blijft als mentor voor de creatieve divisie aan en zal met Throup samenwerken aan de ontwikkeling van de collecties.

Eerder dit jaar werd Pharrell Williams aangesteld als head of imagination. Hij is betrokken bij allerlei creatieve processen, van collecties, tot campagnes en bedrijfsstrategie.

Beeld: G-Star Raw

G Star Raw