Tape à l'œil heeft een nieuwe algemeen directeur
bezig met laden...
Het kindermodemerk Tape à l'œil kiest voor een nieuwe leiding om zijn transformatie te versnellen en "het potentieel van TAO op de markt kenbaar te maken". Christophe Gaigneux, voormalig medewerker van de luxegroep Kering, is nu algemeen directeur van het Franse merk uit het ecosysteem van AFM (Association Familiale Mulliez).
"We hebben gekozen voor een ervaren piloot om door een bijzonder turbulente zone voor Franse textielspelers te navigeren", aldus Priscilla Mulliez, voorzitter van de raad van toezicht van TAO, in een persbericht. "Christophe is een expert in ons vakgebied en onze sector, en deelt onze waarden volledig. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van TAO kan openen dat in het teken staat van de versnelling van onze digitale en ecologische transformaties, en van de terugkeer naar prestaties met respect voor het DNA van het merk en zijn langetermijnvisie. Hij volgt Edouard Blanchon op, die ik namens de raad mijn oprechte dank betuig voor zijn inzet en professionaliteit die door iedereen wordt gewaardeerd."
Christophe Gaigneux geeft aan dat zijn missie is om een "nieuwe mindset" te delen met de teams van TAO. Zijn routekaart zal draaien om de evolutie van het aanbod, de klantervaring en een nieuwe efficiënte organisatie, "open voor de wereld".
Christophe Gaigneux werkte van 1999 tot 2008 bij de Kering-groep (toen PPR), eerst bij La Redoute, op de inkoop-afdeling, en vervolgens bij Redcats USA. Daarna was hij drie jaar lang algemeen directeur van het damesmodemerk Jennyfer. In 2019 nam hij de leiding over het transformatieplan van Damart en de modedivisie van de Damartex-groep.
Tape à l'œil is in Frankrijk aanwezig via 250 winkels en in België en Luxemburg met 26 winkels. Het merk is ook gevestigd in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en de Franse overzeese departementen en gebieden via een netwerk van partners. Het hoofdkantoor is gevestigd in Wasquehal, in de regio Hauts-de-France.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited FR. Vertaling door AI, bewerking door Sylvana Lijbaart.