Nike herstructureert het leiderschapsteam
Nike heeft aangekondigd het senior leiderschapsteam te herstructureren. Het doel is de "Win Now"-strategie te versnellen en het bedrijf klaar te stomen voor blijvende groei.
- Nike herstructureert het senior leiderschapsteam. Het bedrijf wil de 'Win Now'-strategie te versnellen, met focus op groei.
- Heidi O’Neill, voorzitter van consumer, product en brand, verlaat Nike na 26 jaar. Haar rol wordt opgesplitst in drie rollen.
- Amy Montagne is gepromoveerd tot voorzitter (president in het Engels) van Nike, en andere leidinggevenden hebben nieuwe functies gekregen met als doel innovatie, design, marketing en groei te stimuleren.
De herstructurering omvat de promotie van belangrijke leidinggevenden en het vertrek van Heidi O’Neill, voorzitter van consumer, product en brand, na 26 jaar bij Nike.
Na het vertrek van O’Neill heeft Nike haar rol opgesplitst in drie afzonderlijke titels, die elk rechtstreeks rapporteren aan president en CEO Elliott Hill.
“Heidi is bijna drie decennia lang een echte kampioen geweest voor Nike, voor de sport en voor atleten over de hele wereld. Haar visie en toewijding hebben door de jaren heen een onuitwisbare stempel op Nike gedrukt en een impact gehad op de sportwereld”, aldus Hill.
Nike herstructureert leiderschapsteam
Als onderdeel van de herstructurering is Amy Montagne gepromoveerd tot voorzitter (president in het Engels) van Nike. Montagne werkt 20 jaar bij het bedrijf en was eerder vicepresident/algemeen directeur global women’s en heeft verschillende leidinggevende functies bekleed binnen de wereldwijde activiteiten van het bedrijf.
Phil McCartney is benoemd tot executive vice president, chief innovation, design & product officer. McCartney is al 27 jaar werkzaam bij Nike en zal toezicht houden op de creatie van innovatieve producten binnen de merken Nike, Jordan en Converse. Nicole Graham is gepromoveerd tot executive vice president, chief marketing officer en Tom Clarke heeft de nieuwe rol van chief growth initiatives officer op zich genomen, waarbij hij zich richt op strategische groeimogelijkheden voor het bedrijf.
CEO Hill sprak zijn vertrouwen uit in de nieuwe leiderschapsstructuur: "Deze uitzonderlijke leiders brengen uitgebreide Nike-ervaring met zich mee en zijn van cruciaal belang geweest bij het herijken van onze prioriteiten om te leiden met sport en de atleet centraal te stellen in alles wat we doen.”
De wijzigingen in het leiderschap zijn per direct van kracht en maken deel uit van de bredere strategie van Nike om de focus te stroomlijnen op de verbetering van producten, storytelling en marktparticipatie, met als doel baanbrekende innovatie en winstgevendheid op lange termijn te realiseren.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.