Om de beoogde groei van zijn digitale activiteiten te ondersteunen heeft de Amerikaanse sportgigant Nike een nieuwe functie gecreëerd: die van Chief Digital Officer. Adam Sussman, sinds 2014 vice-voorzitter wereldwijde strategie en ontwikkeling bij Nike, zal deze positie innemen.

Sussman werkte voorheen als directeur bij Zygna en The Walt Disney Company and Electronic Arts. Hij zal in zijn nieuwe functie direct rapporteren aan Nike voorzitter Trevor Edwards en zal een team aansturen dat nieuwe digitale producten voor het bedrijf ontwikkelt.

Nike heeft bekendgemaakt dat het in 2020 een omzet van 50 miljard dollar wil draaien. Om dit te bereiken wendt Nike zich tot het digitale kanaal, een belangrijke groeiversneller voor het bedrijf.

Volgens Investor’s Business Daily speculeren analisten dat het Nike om de groei van de webshop gaat, en niet zo zeer om de ontwikkeling van nieuwe digitale fitnessproducten. Het bedrijf boekte in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar al een e-commerce omzetgroei van bijna 50 procent en voorspelt een groei van de online activiteiten naar 6 miljard dollar in 2020.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN