• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Nieuwe creatief directeur voor Uniqlo

Nieuwe creatief directeur voor Uniqlo

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mensen

Uniqlo zet nieuwe stappen in haar groei in de Verenigde Staten. De Japanse retailer heeft Rebekka Bay aangesteld als creatief directeur van het nieuwe research and design centrum in New York. De Deense ontwerpster gaat daar vanaf 1 mei aan de slag. Dat melden diverse media.

In haar nieuwe rol zal Bay onder andere het ontwerpteam in New York gaan leiden. Daarnaast zal ze toezien op de productontwikkeling van alle aspecten van de modeketen. Daarbij zal ze rapporteren aan Yuki Katsuta, hoofd van research and design wereldwijd en senior vice president van moederbedrijf Fast Retailing. Bay zal “een team van toegewijde ontwerpers samenstellen en toezien op het productontwerp”, liet het bedrijf weten aan WWD.

Bay trad afgelopen februari af als creatief directeur van basicsmerk Everlane. Daarvoor werkte de Deense, die haar carrière begon als mode trendforecaster, vijf jaar lang als artistiek directeur bij H&M dochterbedrijf COS en vier jaar lang als fashion director bij Gap.

Naast New York, heeft Uniqlo nog vier andere R&D centra in Tokyo, Shanghai, Parijs en Los Angeles. Daar worden onder andere trends geanalyseerd en nieuwe producten ontwikkeld. Met de komst van Bay in New York wil het Japanse bedrijf verder uitbreiden in Noord-Amerika.

De input van Bay voor Uniqlo zal voor het eerst te zien zijn bij de herfst- en wintercollectie 2018. Haar invloed zal vanaf dan ook zichtbaar zijn in een groot deel van de in totaal 831 Uniqlo-winkels wereldwijd.

Beeld: Uniqlo USA Facebook

Fast Retailing
Rebekka Bay
Uniqlo