Nieuwe CEO voor Mary Katrantzou

Ontwerpster Mary Katrantzou heeft een nieuwe CEO aangesteld: Trino Verkade. Met de komst van de nieuwe CEO hoopt Katrantzou een langdurige groei van haar bedrijf veilig te stellen. Trino Verkade is afkomstig van Thom Browne, waar ze vicepresident was.

Katrantzou liet aan Business of Fashion weten: “Een grote reden waarom ik Trino aan mijn zijde wilde hebben, is omdat ze ongelooflijk goed kan kijken naar het product, merchandising en scaling a business.”

"In het afgelopen jaar lag al onze focus op het opbouwen van een senior management groep die ons naar het volgende niveau kan trekken. De betekenis van het product, hoe we de business opschalen, onze distributiekanalen, onze timing, onze productie, steeds beter in elke divisie. We hebben de beste accounts in de wereld en we hebben het geluk om een distributie op te bouwen waar ik echt trots op ben.”

Het aanstellen van Verkade werd mede mogelijk gemaakt door een gift van Vogue Fashion Fond, en stelt Katrantzou in staat om het bedrijf verder uit te bouwen. Eerder liet ze al weten zo’n 15 miljoen dollar te hebben omgezet in het afgelopen jaar, maar dat ze wachtte op genoeg mogelijkheden en capaciteiten om haar bedrijf verder uit te bouwen. Zo denkt ze aan een ready to wear-lijn en het openen van een eigen winkel.

“Het gaat om beter worden voor we groter worden,” lichtte Verkade toe aan Business of Fashion. Ze wil vooral een betere band opbouwen met winkels waar ze mee samenwerken en een goede band opbouwen met retailers, weverijen en leveranciers. Voordat ze bij Thom Browne werkte, was ze 19 jaar werkzaam voor het label Lee McQueen.

Beeld: Mary Katrantzou

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN