Nieuwe managing directeur voor H&M

De Zweedse modegroep heeft Madeleine Persson aangesteld als managing directeur van het flasgship-merk H&M. Persson werkt in deze functie samen met algemeen directeur-collega Fredrik Olsson.

Tegenvallende omzetcijfers het afgelopen vierde kwartaal en aangekondigde winkelsluitingen; H&M lijkt zich in een lastige situatie te bevinden. Het afgelopen vierde kwartaal was het slechts presterende kwartaal van de afgelopen tien jaar. In de periode van 1 september 2017 tot 30 november 2017, bedroeg de omzet inclusief btw 5,89 miljoen euro. De omzet exclusief btw bedroeg 5,07 miljoen euro, een daling van 4 procent ten opzichte van het vierde kwartaal vorig jaar. De Zweedse retailer verliest daarnaast meer en meer markten aan zijn concurrent Zara en ziet zichzelf gedwongen winkels te sluiten. De online verkoop en verkoop van andere merken van H&M bleven zich goed ontwikkelen.

De Zweedse groep maakte vorige week ook bekend dat de samenwerking met het Chinese Alibaba verder uit te breiden. Momenteel worden gesprekken gevoerd hoe de overige merken van H&M ook op het e-commerceplatform te lanceren - Monki werd al eerder op de Chinese markt geïntroduceerd. In de lente van 2018 wordt de eerste H&M-winkel op het b2c-platform Tmall gelanceerd.

Beeld: H&M

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN