Net-a-porter heeft Matthew Woolsey benoemd als algemeen directeur van de luxe website. In deze hoedanigheid zal hij verantwoordelijk zijn voor het dagelijks beheer en de internationale groei van het bedrijf.

Woolsey, die hiervoor vice-voorzitter digitale activiteiten voor het luxe Amerikaanse warenhuis Barney’s was, zal de leiding hebben over de content-, marketing -en inkoop-functies bij de Britse webshop. Hij zal gevestigd zijn in het hoofdkantoor in Londen en zal rapporteren aan Alison Loehnis, voorzitter van Net-a-porter en Mr Porter. Ook wordt hij lid van de uitvoerende directie van de groep. Loehnis blijft verantwoordelijk voor de strategische visie van de twee sites.

In zijn vier jaar bij Barney’s wist Woolsey de digitale activiteiten te verdrievoudigen. Onder zijn leiding won de Barney’s site ook drie Webby prijzen voor beste sociale campagne, winkelapp, en winkelsite.

Woolsey is van oorsprong journalist, en schreef voor het zakenblad Forbes. Met een talent voor de ontwikkeling van interactieve online spelletjes, ging hij later ook aan de slag bij mediebedrijven als Walt Disney en Macromedia. Loehnis noemt Woolsey een ‘denker van de 21ste eeuw’, en zijn brede achtergrond in journalistiek, content en technologie maakt hem volgens haar perfect voor de functie.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN