Levi Strauss versterkt bestuur met benoeming van Jeffrey J. Jones II
Levi Strauss & Co. (LS&Co.) maakt de benoeming bekend van Jeffrey J. Jones II als nieuw bestuurslid, met ingang van 21 januari 2026. Na zijn toetreding neemt Jones zitting in zowel de commissie voor nominatie, governance en maatschappelijk verantwoord ondernemen als de commissie voor compensatie en human capital. De benoeming komt op een moment dat het iconische kledingmerk zijn strategische koers richting een direct-to-consumer (DTC) krachtpatser voortzet.
Jones stapt over naar het bestuur van LS&Co. na een indrukwekkende periode als president, directeur en bestuurslid van H&R Block, Inc. Deze functie bekleedt hij sinds 2017 en hij gaat officieel met pensioen op 31 december 2025. Met meer dan dertig jaar leiderschapservaring in vijf verschillende sectoren omvat zijn achtergrond prominente functies zoals president Ride Sharing bij Uber Technologies Inc. en executive vice president en marketingdirecteur bij Target Corporation. Zijn carrière kenmerkt zich door een consistente focus op merkopbouw, digitale transformatie en verbetering van de klantervaring.
Bob Eckert, voorzitter van de raad van bestuur bij Levi Strauss & Co., prijst de benoeming. Hij benadrukt dat Jones' uitgebreide ervaring met organisatorische transformatie van groot belang is voor de ontwikkeling van het bedrijf. "Hij heeft herhaaldelijk merken en organisaties in verschillende sectoren versterkt," aldus Eckert. "Zijn leiderschap speelt een cruciale rol nu we LS&Co. transformeren tot een toonaangevende, DTC-first retailer."
Jones uit zijn enthousiasme over de nieuwe rol en benadrukt de 'gedurfde visie voor de toekomst' van het bijna 175 jaar oude bedrijf en de huidige koers om consumentenrelaties te verdiepen. Als afgestudeerde aan de University of Dayton en lid van de Council for Inclusive Capitalism brengt Jones een schat aan kennis op het gebied van consumenteninzichten en stakeholderwaarde mee. LS&Co. wil deze expertise benutten bij het schrijven van een nieuw hoofdstuk op de mondiale retailmarkt.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.