Gant versterkt team met vier nieuwe directeurs

Bijna twee jaar na de aanstelling van Patrik Nilsson als nieuwe CEO, heeft Gant opnieuw veranderingen aangebracht in zijn directie. Het Amerikaanse modemerk heeft onlangs een nieuwe creatief directeur, verkoopdirecteur, business unit directeur en chief marketing officer (CMO) benoemd. Dat meldt Drapers.

Gant heeft Brian Grevy, algemeen directeur van de training unit van Adidas, aangewezen voor de nieuw rol van CMO. Grevy begon in 2004 bij Adidas als categoriemanager en vervult zijn huidige functie sinds 2014. In juni zal hij toetreden tot Gant. Tevens zal Patrik Söderström, sinds 2008 algemeen directeur van de Noord-Europese tak van zonnebrillenbedrijf Luxottica, vanaf aankomende mei deel uitmaken van de Gant-directie als verkoopdirecteur. Beiden zullen verslag uitbrengen aan CEO Patrik Nilsson.

Ondertussen heeft het sportmodemerk Matthew Wood benoemd als nieuwe creatief directeur. Hij is sinds een jaar werkzaam voor Gant als business unit directeur van de merken Gant Diamond G en Gant Rugger. Wood wordt vervangen door Gunnar Hedendahl, die voorheen werkte voor het Zweedse merk Oscar Jacobsson en functies bekleedde bij Tommy Hilfiger en J Lindeberg. Zowel Wood als Hedendahl zullen verslag uitbrengen aan Grevy.

”Met deze vier belangrijke spelers zetten we een grote stap richting het opbouwen van een dream team,” zegt Nilsson. “Ze hebben allemaal een indrukwekkend portfolio en staan bekend als uitstekende leiders. Samen met het reeds sterke team van Gant, zullen ze ons helpen de consumenten voor ons te winnen en onze grote potentie te maximaliseren.”

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN