• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Een buitengewone modecarrière: WyQuasia King - directeur en inkoper bij warenhuis Macy’s

Een buitengewone modecarrière: WyQuasia King - directeur en inkoper bij warenhuis Macy’s

Door Ameera Steward

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mensen

WyQuasia King. Courtesy photo.

WyQuasia King is een 33-jarige directeur en inkoper voor Macy's uit Westchester, NY. Haar meest opvallende werk is de Divine Nine Sorority Collection van Macy's en Casper - een collectie jurken en pakken die het werk en de kleuren van de verschillende Divine Nine Sororities [studentenverenigingen voor specifiek zwarte studenten, red.] vieren. "Het was mijn meest gewaardeerde prestatie in mijn carrière," zei King. "Ik was in staat om een behoefte te identificeren voor een groep vrouwen die niet werden bediend op deze afdeling. En dus denk ik dat het succes oneindig is geweest en ik denk dat de invloed die het heeft gehad op de industrie is wat het een geweldige prestatie maakt en me echt trots maakt.”

OVER DEZE SERIE

De mode-industrie is meer dan alleen banen in ontwerpen of styling. Net als elke andere sector is mode een business, dus er is een plek en een baan voor iedereen. Dat geldt ook voor iemand die van wiskunde houdt, iemand die alleen van winkelen houdt of iemand die zakelijk ingesteld is.

Het woord "iedereen" verwijst niet alleen naar mensen met verschillende interesses of functietitels, maar ook naar mensen van een ander ras of geslacht. We hebben besloten om te benadrukken hoe divers de mode-industrie is, zou kunnen zijn en zou moeten zijn met een reeks verhalen over zwarte professionals met een niet zo doorsnee modecarrière.

Hoe ben je in de modewereld terechtgekomen?

King had niet altijd de droom om in de mode-industrie te werken, hoewel ze altijd een passie voor mode heeft gehad. Pas op de universiteit realiseerde ze zich dat er een plek voor haar was in de mode-industrie. Haar studieloopbaan begon op St. John's University in Staten Island, NY, waar ze een jaar economie studeerde voordat ze overstapte naar Berkeley College in NY. Na haar overstap naar Berkeley College besloot King dat ze haar hoofdvak in business wilde. Ze volgde ook het keuzevak 'Intro to Fashion'. Een inkoper kwam voor haar klas spreken over wat het inhoudt om inkoper te zijn en "ik had zoiets van 'oh wow, dit is cool, ik denk dat ik inkoper wil worden'".

Als gevolg daarvan veranderde King haar hoofdvak naar fashion marketing en management. Tijdens haar laatste jaar kon ze stage lopen bij Dress Barn als inkoperassistent, wat volgens haar een instapfunctie is in merchandising. Uiteindelijk nam Dress Barn haar aan als assistent-inkoper. In 2012 solliciteerde King voor het merchandise assistant-programma bij Macy's, waar ze verantwoordelijk was voor zaken als het bijhouden van bestellingen, het maken van bestellingen, sample room management, enz. Daarna solliciteerde King voor het Macy's executive development program "wat een zeer competitief trainingsprogramma is voor iedereen die in de merchandising wil werken en een leidinggevende functie in de merchandising wil hebben".

Vervolgens verhuisde ze naar Texas waar ze de eerste jonge mannen skate- en streetwear assistent-inkoper werd voor JCPenney. King zei dat dit een geweldige ervaring van twee jaar was, maar ze kreeg heimwee en keerde terug naar New York. Toen ze terugkeerde, verwelkomde Macy's haar terug met een functie als associate merchandise planner. In 2019 werd King gepromoveerd tot directeur merchandise planner waar ze de leiding had over alle jurken voor sociale gelegenheden zoals formele en avondjurken. In 2020 werd haar positie samen met de hele productplanningspiramide opgeheven, maar ze kreeg gelukkig de positie die ze nu heeft: directeur en inkoper van casual jurken.

Wat is je huidige modebaan?

Als directeur en inkoper van casual jurken bij Macy's volgt King de trends en de markt en kiest ze alle casual jurken in de winkels van Macy's en online. King voegt eraan toe dat ze er onder haar titel voor zorgt dat de artikelen in de winkels maatinclusief zijn, dat het de juiste trends zijn, dat ze de juiste pasvorm hebben en dat de artikelen aan de klant worden verkocht voor de prijs die de klant redelijk vindt. De hele winkelervaring is haar verantwoordelijkheid, inclusief wat er online te zien is. "Het is eigenlijk een hele coole functie omdat ik alle jurken uitkies nog voordat de klant weet wat ze gaat dragen, en zo werken we een jaar vooruit. Dat is in wezen de baan van een inkoper en er is een inkoper voor elk gebied," zei King.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit?

Een gemiddelde dag voor King "is een drukke dag". Ze zegt dat ze haar dag begint met het controleren van de verkopen van de vorige dag om te zien hoe haar bedrijf over het algemeen presteerde en dan gaat ze op zoek naar nieuwe trends en nieuwe stijlen voor het seizoen waaraan ze werkt. King zegt dat ze ook graag met haar team van vier samenkomt om hun bestsellers van de week ervoor door te nemen, zodat ze weten waarin de klant geïnteresseerd was. Ze garandeert dan dat wat de klant leuk vindt, weer op voorraad komt. Daarnaast bestaat haar dag uit netwerken en invloed uitoefenen in het hele bedrijf, wat betekent dat ze haar marketingpartners, prijsstellers, financiële planners en assortimentsplanners ontmoet om strategieën op te stellen rond het product dat ze samenstelt. King legt uit dat geen dag hetzelfde is, maar haar favoriete werkdag is op de markt zijn waar ze nieuwe trends shopt, verschillende bronnen ontmoet, stoffen bekijkt, prints bekijkt en in wezen het product selecteert. "Veel van wat ik doe is wiskundig georiënteerd, dus als je niet van wiskunde houdt, zou ik zeker zeggen dat inkopen niets voor jou is," adviseerde King.

Een woordje carrièreadvies

Volgens King is doorzettingsvermogen de sleutel in deze sector. "Er zijn niet veel inkopers die op mij lijken - in deze branche in het algemeen," zei ze. "Dus als je een inkoper wilt worden, moet je volhardend zijn; je moet weten dat het niet van de ene dag op de andere gaat, je moet de juiste connecties maken en van de juiste mensen leren. En ik denk dat het belangrijk is om brede ervaring te hebben."

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.com. Vertaling en bewerking naar het Nederlands door Caitlyn Terra.

Buying
Workinfashion