Dr. Martens heeft een nieuwe Global Marketing Director. Mathieu Garcia verlaat Ralph Lauren na twaalf jaar om zich te kunnen storten op de functie bij de Britse footwear-fabrikant. Dat maakt Dr. Martens bekend middels een persbericht.

Garcia was bij Ralph Lauren vice-president van de marketingafdeling. Hiervoor vervulde hij soortgelijke functies bij outdoor-merk Salomon en brillenmaker Arnette. Garcia zal in zijn nieuwe functie bij Dr. Martens verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van de merk- en communicatiestrategie en de implementatie hiervan in de verschillende markten waar het merk actief is.

“Garcia heeft een bewezen staat van dienst wat betreft klantenbinding middels verschillende kanalen en platforms,” aldus Darren Campbell, senior vice president product en marketing bij Dr. Martens in het bericht. “Ik ben ervan overtuigd dat hij het merk vooruit kan helpen en bij kan dragen aan nieuwe marketing-ideeën die de binding met onze wereldwijde achterban verder versterken.”

Garcia voegt daar het volgende aan toe: “Ik kijk uit naar de samenwerking met het team bij Dr. Martens en de ontwikkeling van nieuwe ideeën, die verder bijdragen aan de groei van van Dr. Martens en de betrokkenheid van onze klanten.”