Dao-Yi Chow en Maxwell Osborne worden creatief directeurs DKNY

De oprichters en creatief directeurs van Public School, Dao-Yi Chow en Maxwell Osborne, gaan aan de slag bij DKNY. Vanaf heden zijn ze verantwoordelijk voor alle collecties van het zusje van Donna Karan International. Het duo zal z’n tijd verdelen tussen DKNY en Public School.

Chow en Osborne volgen Jane Chung op, die executive vicepresident of design was bij DKNY, verantwoordelijk voor de creatieve richting sinds de oprichting van het merk in 1988. Het is nog onduidelijk welke rol Chung op zich neemt bij moederbedrijf Donna Karan International na de transactie.

“We zijn allebei opgegroeid in New York en DKNY is altijd onderdeel geweest van het landschap van deze stad in onze jaren als ontwerpers en New Yorkers. Het is een van de merken die ons heeft veranderd, en de Amerikaanse mode heeft veranderd,” laten Osborne en Chow in een reactie weten. “We zijn extreem trots en blij om bij dit bedrijf aan de slag te gaan en bij te dragen aan het nieuwe hoofdstuk van DKNY, een van de meest iconische merken van Donna Karan. Een ware inspiratie.”

De eerste vrouwencollectie van DKNY die Chow en Osborne zullen ontwerpen zal tijdens de New York Fashion Week in september gepresenteerd worden. Na de vrouwencollectie zullen ze zich ook op de mannenlijn richten.

DKNY zet nieuwe stap met Dao-Yi Chow en Maxwell Osborne

Samen met hun aanstelling wordt Hector Muelas de nieuwe chief image officer bij Donna Karan International, een nieuw gecreëerde functie. Alle drie zullen rapporteren aan CEO Caroline Brown. Gezamenlijk staan ze voor een ‘nieuw creatief vooruitzicht van DKNY, dat ernaar streeft om een naadloze merkbeleving te creëren voor de consumenten door middel van zijn kanalen’. “Ik kan geen ontwerpers bedenken, die het authentieke New York op een betere manier kunnen vertegenwoordigen,” zegt Brown tegen WWD, toevoegend dat het niet alleen New Yorkse ontwerpers zijn, maar ook ‘geboren en getogen New Yorkers’.

Dao-Yi Chow en Maxwell Osborne worden creatief directeurs DKNY

De CEO is van mening dat het merk nu in een ideale positie is om te groeien. "Er is wereldwijd al zo'n explosie van die hele hedendaagse mode-markt. We zitten op een merk dat een fantastische distributie en ongelooflijke naamsbekendheid heeft," verklaart Brown aan WWD. "We denken dat er een kans is om er veel in te stoppen, en om opnieuw te inspireren en het opnieuw leven in te blazen. Dat was het doel van deze stap, om met een frisse blik naar DKNY te kijken en het volledige potentieel te bereiken.”

’Benoeming van Chow en Osborne bij DKNY is een grote beslissing’

De geruchten dat DKNY een nieuwe creatief directeur zocht gingen al langer, zo werden Prabal Gurung en Andrea Lieberman al genoemd als potentiele kandidaten. Brown is ervan overtuigd dat met de benoeming van Chow en Osborne de juiste keuze is gemaakt. “Het is een grote beslissing voor ons, het is niet een besluit dat onzorgvuldig is genomen. Waar we nu zijn, is precies waarvan we het gevoel hadden dat we daar nu zouden moeten zijn.”

Dao-Yi Chow en Maxwell Osborne worden creatief directeurs DKNY

Donna Karan, oprichter van het merk en ontwerper van Donna Karan International zal de Donna Karan Collection blijven overzien als creatief directeur en zal de nieuwe creatief directeurs van DKNY ondersteunen in een adviserende rol. "Ik begon DKNY met als doel het creëren van een merk dat het beste van New York vangt en dat veel energie kon geven aan de wereld. Het is een ongelooflijke reis... Nu is dit juiste moment voor de evolutie van het merk en ik ben erg opgewonden om samen met dit nieuwe creatieve team aan het nieuwe hoofdstuk van dit bedrijf te werken," zegt Karan in reactie op de aanstellingen van Chow en Osborne.

Karan lanceerde DKNY in 1988, en voegde na twee jaar DKNY Jeans toe aan het modemerk. Ze is in 1997 teruggetreden als CEO van het bedrijf, dat in 2001 gekocht werd door LVMH.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN