CEO Pimkie vertrekt na vijf maanden
bezig met laden...
De CEO van Pimkie, Sandrine Lilienfeld, stapt na vijf maanden alweer op. Lilienfeld en de aandeelhouders hadden ‘een heel ander standpunt over het herstel van het bedrijf’, schrijft ze in een bericht op LinkedIn.
Ook werden Lilienfeld en het management het niet eens over bepaalde standpunten en spreekt ze van ‘onverenigbare wereldbeelden’, aldus het bericht.
“Ik blijf ervan overtuigd dat Pimkie opnieuw het nummer één populaire merk voor jonge Franse vrouwen kan worden en dat de oprichters, die nu aandheelhouders (AFM) zijn, het alle kansen hebben gegeven om terug te keren op het moment van de verkoop. Ik wens Pimkie en al haar medewerkers en partners een mooie toekomst toe”, schrijft Lilienfeld.
Pimkie werd begin dit jaar overgenomen door een consortium bestaande uit Lee Cooper France, Kindy en Ibisler Tekstil. Na de overname kwam al snel een besparingsplan op tafel te liggen die ingezet werd voor de periode van 2023 tot 2027, om de 'transformatie' van Pimkie te versnellen en de 'rendabiliteit op lange termijn te garanderen'. In maart werd dan ook bekend dat het 64 winkels wilde sluiten en 257 banen wilde schrappen.