Luxemerk Céline heeft een nieuwe CEO aangesteld. Het betreft Séverine Merle, die momenteel nog werkzaam is als vicepresident bij Berluti. Daarnaast wordt gemeld dat het bedrijf onder Merle hoogstwaarschijnlijk voor het eerst de wereld van de e-commerce zal gaan betreden.

Women’s Wear Daily (WDD) meldt dat Merle vanaf 1 april in haar nieuwe functie zal starten. In deze nieuwe positie zal zij verantwoording afleggen aan Pierre-Yves Roussel, bestuursvoorzitter en CEO van Céline’s eigenaar LVMH. “We zien dit als een soepele overgang waarbij we voortborduren op de kracht die het merk momenteel laat zien,” liet Roussel weten. “Séverine past goed binnen de cultuur van het merk.” Volgens de LVMH CEO bieden met name de productcategorieën schoenen en juwelen nog veel mogelijkheden voor groei.

Over de plannen die het merk heeft om een eigen webshop op te zetten en die binnen een jaar live te laten gaan in een aantal landen, zegt Roussel het volgende: “We geloven dat het belangrijk is dat we de collectie in al haar volledigheid laten zien. We willen erg productgericht zijn. Dat is sinds het begin altijd al het motto geweest van creatief directeur Phoebe Philo.”

Serle volgt bij Céline voormalig CEO Marco Gobetti op, die inmiddels werkzaam is bij Burberry. Serle is overigens al langere tijd werkzaam bij LVMH. Haar carrière binnen de luxegroep begon bij Kenzo, waarna ze posities bekleedde bij Le Bon Marché en later ook Louis Vuitton, voordat ze bij Berluti aan de slag ging. Wie haar opvolger wordt bij het laatstgenoemde merk, is nog niet bekend.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN