Eigenaar 3x1 brengt documentaire Common Thread over denim uit

Scott Morrison, eigenaar van het Amerikaanse denimlabel 3X1 brengt een documentaire over spijkerbroeken uit. Dat maakt het bedrijf bekend op haar website. In de documentaire, met de naam Common Thread, gaat Morrison in op de geschiedenis en de toekomst van de Amerikaanse jeans.

Voor het uitbrengen van de documentaire, die wereldwijd op Youtube te zien is, ging de eigenaar van jeans modemerk 3x1 de samenwerking aan met Convicts, een mediabedrijf dat premium content maakt. De documentaire vertelt het verhaal van de Amerikaanse spijkerbroek, zo is in het persbericht te lezen. Daarbij wordt onder andere naar de ontstaansgeschiedenis gekeken, door de lens van de culturen die de afgelopen 140 jaar deel hebben uitgemaakt van de creatie en verspreiding van het kledingstuk. Ook wordt er vooruitgeblikt naar de toekomst van het ‘democratische’ kledingstuk.

In de eerste aflevering reist Scott Morrison af naar Italië, om Renzo Rosso van Diesel te interviewen. In deze aflevering wordt het historische en huidige landschap van de jeansindustrie verkend, waarbij innovatie en duurzame denim ook aan bod komen. De komende afleveringen zullen later in het jaar verschijnen en begin 2020. Om hoeveel afleveringen het precies gaat, heeft het bedrijf niet bekendgemaakt.

Scott Morrison is zelf betrokken bij de denim-industrie sinds het oprichten van het Amerikaanse modemerk Paper Denim and Cloth in 1999. In 2004 ging hij zich meer inzetten voor duurzame productie met het bedrijf Earnest Sewn. Bij het grote publiek werd hij vooral bekend door 3x1, het denimlabel dat hij in 2011 oprichten en wereldwijd wordt verkocht. In Nederland is het onder andere te koop bij Zalando.

Foto: Pxhere

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN