• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Zara waagt zich aan TikTok Shop

Zara waagt zich aan TikTok Shop

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

TikTok Credits: Olivier Bergeron, Unsplash

Zara waagt zich vanaf nu ook in de wereld van social commerce. De Spaanse moderetailer bevindt zich namelijk op TikTok en gaat daar nu ook zijn producten op verkopen, zo schrijft Retail Gazette.

Dat doet Zara middels TikTok Shop. Zara gaat een selectie dames-, heren-, en kinderkleding verkopen op het platform. TikTok Shop maakt het voor Zara mogelijk om producten direct in zijn eigen video’s te taggen. Hierdoor worden gebruikers niet meer omgeleid naar een externe website. Gebruikers kunnen in de app naar beneden scrollen om meerdere afbeeldingen te zien en maten te selecteren.

Dat Zara zich nu in de social commerce wereld bevindt, heeft te maken met een nieuwe marketingstrategie. Het bedrijf zou daarbij experimenteren met meer door gebruikers gegenereerde inhoud en online productdisplays.

Wilt u meer lezen over social commerce?
Lees dan hier FashionUnited's expertadvies
E-commerce
Social Commerce
TikTok
TikTok Shop
Zara