Het einde voor zLabels is gekomen, zo blijkt uit een persbericht van Zalando. Zalando gaat het private label aanbod herstructureren waardoor per 1 april de afdeling zLabels komt te vervallen. Zalando wil de private labels en merk partners ‘onder één dak brengen.’ Zo hoopt Zalando met de eigen labels een aanvulling te zijn voor de andere merken op het platform.

“zLabels werd in 2010 opgericht om de ‘lege plekken’ in ons assortiment op te vullen en daarmee onze klanten te voorzien in een vraag waar onze merk partners niet aan voldeden,” aldus Co-CEO David Schneider in het bericht. “Tijdens de afgelopen tien jaar is ons bedrijf aantrekkelijker geworden voor klanten en merken. Omdat we toegewijd zijn aan onze platform strategie en continue nieuwe merken en verticale bedrijven integreren, hebben we besloten om ons assortiment te verfijnen waaronder onze eigen merken.”

Vanaf lente/zomer 2020 zullen de private labels van Zalando zich focussen op de dagelijkse ‘essentials’ voor klanten. De elf private labels blijven ‘voor nu’ bestaan en worden opnieuw bekeken met het oog op de nieuwe strategie op een later moment, aldus het bericht.

De 550 werknemers van de zLabels afdeling krijgen andere posities binnen Zalando aangeboden of worden overgeheveld naar de Zalando Fashion Store. “We hebben een hoop talent binnen zLabels en het is erg belangrijk voor ons om dit talent binnen de Zalando familie te houden,” aldus Schneider in het bericht.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN