• Home
  • Nieuws
  • Business
  • World Retail Congress: Omnichannel, circulair en Generatie Z

World Retail Congress: Omnichannel, circulair en Generatie Z

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Het World Retail Congress in Madrid biedt dit jaar inzichten rondom omnichannel binnen retail, het belang van circulaire mode en het aanspreken van Generatie Z. Tevens kondigt de Cortefiel Group een identiteitsverandering aan. FashionUnited is aanwezig bij het evenement, dat vandaag eindigt.

Het World Retail Congress is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij huidige leiders op het gebied van retail drie dagen lang bijeenkomen om belangrijke kwesties en de toekomst van retail te bespreken. Pablo Isla, voorzitter van modebedrijf Inditex, benutte het congres om het belang van omnichannel te verduidelijken. “We moeten technologie gebruiken om waarde voor onze klanten te genereren en een naadloze merkervaring te bieden, ongeacht of het online of offline is,” aldus Isla. Daarnaast benadrukt Isla het belang van een overstap naar circulaire mode. Zo stelt hij dat Inditex in acht landen 19.000 ton kleding heeft verzameld om dit te recyclen.

Verder besprak Carla Buzani, managing director van WGSN, ideëen voor retailers om de nieuwe Generatie Z voor zich te winnen. Volgens Buzani verlangt deze generatie in het bijzonder naar transparantie bij modebedrijven. Ook kwaliteit is voor hen belangrijk, hoewel ze minder bereid zijn daar veel geld voor te betalen. Daarnaast verkiest deze generatie casual boven formele kleding.

De Cortefiel Group maakte tijdens de tweede dag van het World Retail Congress bekend te transformeren in een nieuwe organisatie: Tendam. Alle vijf de merken Cortefiel, Pedro del Hierro, Springfield, Women’s Secret en Fifty vallen vanaf nu onder de nieuwe identiteit. Die omvat niet alleen een andere naam, maar ook een strategisch plan dat anticipeert op ‘toekomstige veranderingen als internationalisering, digitalisering en groei’. “Met het oog op de groei van het multi-merkenportfolio, was het onlogisch om de groep te definiëren met slechts één van de merknamen,” zegt Tendam-CEO Jaume Miquel.

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op FashionUnited.es. Vertaling en bewerking door Tessa Guntlisbergen.

Foto en video: FashionUnited

corfetiel group
Inditex
Tendam
World Retail Congress