Na bijna twee jaar verlies te hebben geleden boekte het Oostenrijkse Wolford een kleine winst in het derde kwartaal. Hoewel november, de eerste maand van het kwartaal, zwak bleef, steeg de omzet met 4 procent in december, en met 2 procent in januari. Daarmee realiseerde de luxebeenmodespecialist in de eerste negen maanden van het jaar een omzet van 121 miljoen euro.

De brutowinst steeg gedurende de eerste negen maanden met 2,2 procent naar 7,1 miljoen euro, dankzij kostenbesparende maatregelen. De nettowinst steeg naar 4,5 miljoen euro, vergeleken met 1,7 miljoen euro gedurende dezelfde periode vorig jaar.

De retaildivisie boekte het beste resultaat in de eerste negen maanden. In Italië en Spanje groeide deze met 10 procent, in Groot-Brittannië met 4 procent en in Azië met 13 procent. De groei was deels het gevolg van winkelopeningen, maar het bedrijf zei dat de vergelijkbare omzet ook goed was gegroeid. De omzet uit groothandelsactiviteiten daalde daarentegen met 4 procent.

In Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en in Centraal en Oost-Europa daalde de retailomzet als gevolg van minder consumentenbestedingen. Ook in de Verenigde Staten, Wolford's grootste markt, daalde de omzet met 2 procent. Het bedrijf sloot ruim twintig verlieslijdende winkels in traditionele markten maar opende daarentegen nieuwe filialen in Barcelona, Florence, Frankfurt en een flagship in München.

Volgens Axel Dreher, mede-CEO van Wolford, werd de nieuwe 2015-16 najaar/winter collectie goed ontvangen. Het bedrijf verwacht dit boekjaar af te sluiten met een positieve brutowinst.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN