• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Winst Fast Retailing omhoog met 30,5 procent in H1

Winst Fast Retailing omhoog met 30,5 procent in H1

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De omzet en winst bij Uniqlo-moederbedrijf Fast Retailing blijft maar stijgen. In het eerste halfjaar van het huidige boekjaar zag de groep de operationele winst stijgen met 30,5 procent naar 170,5 miljard Japanse Yen (1,28 miljard euro). De winst voor belastingen steeg met 11,9 procent naar 165,1 miljard Japanse Yen (1,24 miljard euro).

Over alle segmenten (Uniqlo Japan, Uniqlo International, GU en Global Brands) behaalde de groep een groei van 16,6 procent. In totaal werd in het eerste halfjaar een omzet behaald van 1,1867 biljoen Japanse Yen (8,97 miljard euro).

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

Fast Retailing zag voornamelijk in het segment Uniqlo International de omzet flink toenemen en de operationele winst schoot al helemaal omhoog. De omzet in het eerste halfjaar kwam neer op 507,4 miljard Japanse Yen (3,8 miljard euro) dankzij een stijging van 29,2 procent. De operationele winst bij de internationale tak van Uniqlo nam toe met 65,6 procent naar een bedrag van 80,7 miljard Japanse Yen (610 miljoen euro). Elke internationale regio behaalde hogere resultaten dan Fast Retailing had verwacht. Zo behaalden Noord-Amerika, China en Zuid-Korea meer winst. In Europa waren vooral Rusland, Frankrijk en Groot-Brittannië gebieden waar goede resultaten werden geboekt.

Uniqlo Japan behaalde een groei van 8,5 procent naar een omzet van 493,6 miljard Japanse Yen (3,7 miljard euro). De operationele winst nam toe naar 88,7 miljard Japanse Yen (670 miljoen euro) dankzij een stijging van 29 procent. GU zag de omzet en operationele stijgen met 8,3 en 23,3 procent in het eerste halfjaar. De omzet kwam neer op 105,8 miljard Japanse Yen (800 miljoen euro) en de operationele winst op 9,1 miljard Japanse Yen (68 miljoen euro). Het segment Global Brands zag als enige de operationele winst afnemen, er werd een verlies geleden van 5,6 miljoen (38.000 euro) Japanse Yen vanwege de merken Comptoir des Cotonniers, Helmut Lang en Theory.

Fast Retailing verhoogt vanwege de beter dan verwachte resultaten de verwachting voor het gehele boekjaar. De verwachting van de omzet is 2,9 procent omhoog gezet, de operationele winst met 12,5 procent en de winst voor belastingen met 8,5 procent.

Beeld: Uniqlo Facebook

Fast Retailing
GU
Helmut Lang
MULTIMEDIA
THEORY
Uniqlo