VF Corporation ziet omzet met 5 procent stijgen in tweede kwartaal
bezig met laden...
VF Corporation, het moederbedrijf van onder andere Vans en The North Face, heeft in het tweede kwartaal van het boekjaar de omzet zien stijgen met 5 procent. Aan het einde van de drie maanden stond de omzet op 3,4 miljard dollar (3 miljard euro), zo blijkt uit het kwartaalverslag van het bedrijf.
VF Corporation zag in de eerste zes maanden de omzet stijgen met 6 procent naar 5,6 miljard dollar (5 miljard euro). Het operationele inkomen steeg in die tijd met 8 procent naar 712 miljoen dollar (641,8 miljoen euro).
Het outdoor segment (Altra, Icebreaker, The North Face en Timberland bijvoorbeeld) zag in het tweede kwartaal een stijging van 4 procent naar een omzet van 1,5 miljard dollar (1,35 miljard euro). Het active segment (Eagle Creek, Eastpak, Kipling, Napapijri, en Vans onder andere) behaalde de hoogste omzetgroei met 9 procent. De omzet kwam aan het einde van het kwartaal neer op 1,4 miljard dollar (1,26 miljard euro). Een daling was te zien bij het segment ‘work’, waar de merken Dickies en Terra onder andere onder vallen. De omzet nam met 4 procent af naar een bedrag van 435 miljoen dollar (392,1 miljoen euro).