VF Corporation, het Amerikaanse bedrijf achter Vans, Timberland, The North Face en Napapijri, rapporteert over het vierde kwartaal van het afgelopen boekjaar, welke eindigde op 31 december 2017, een omzetstijging van twintig procent naar 3,6 miljard dollar (2,9 miljard euro). Het bedrijfsresultaat over het laatste kwartaal van 2017 steeg met tien procent naar 1,5 miljard dollar (1,2 miljard euro), zo blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf.

De omzet over het financiële jaar 2017 kwam uit op een totaal van 11,8 miljard dollar (9,5 miljard euro), een stijging van 7 procent. VF nam eerder dit jaar workwear-brand Williamson-Dickie over, wat goed was voor een bijdrage in de omzet van 247 miljoen dollar (199 miljoen euro).

Vooral skate-merk Vans kende een sterk financieel 2017: het merk groeide op zowel de Amerikaanse als de Europese markt in de laatste drie maanden van 2017 bijna veertig procent, waarmee de omzet in het hele jaar met bijna twintig procent plust. Ook outdoormerk The North Face, dat vooral in Europa het afgelopen jaar een opleving kende met 24 procent extra omzet, doet het goed.

"De resultaten van VF in het vierde kwartaal waren sterker dan verwacht, aangezien de groei over de belangrijkste divisies van ons portfolio blijft versnellen", aldus Steve Rendle, voorzitter en CEO van het bedrijf, in een persverklaring. Hij voegde hieraan toe: "We hebben een hoog rendement voor aandeelhouders behaald in 2017 en dankzij onze sterke prestaties konden we ongeveer 100 miljoen dollar (8,5 miljoen euro) opnieuw investeren in onze onderneming.”

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN