De omzet blijft groeien bij JD.com, Inc. maar onder de streep komt het Chinese bedrijf uit in het rood, zo blijkt uit de gerapporteerde cijfers. De omzet nam in het tweede kwartaal toe met 31,2 procent naar een bedrag van 122,3 miljard Chinese Yuan (15,5 miljard euro). Het nettoverlies sprong van 287 miljoen Chinese Yuan (36 miljoen euro) naar 2,212.5 miljoen (282 miljoen euro).

In het verslag is te zien dat de kosten voor technologie en content in het kwartaal met 79,8 procent zijn gestegen naar 400 miljoen dollar (351 miljoen euro). Hoewel de uitgaven aan technologie het meest gegroeid zijn, wordt nog steeds het meeste uitgegeven aan marketingkosten die op 800 miljoen dollar (703 miljoen euro) liggen.

“Als China’s meest vertrouwde e-commerce platform, blijft JD consumenten voor zich winnen die gefocust zijn op kwaliteit met een premium shopping ervaring en een ongeëvenaard niveau van service,” aldus Richard Liu, CEO van JD.com, in het bericht. “We zullen technologische innovatie voorop stellen om onze partners te versterken met verbeterde mogelijkheden en verbeterde efficiëntie, waardoor we onze strategie ‘retail als een service’ realiseren en onze volgende groeifase stuwen.”

Voor het derde kwartaal van het huidige boekjaar verwacht JD.com, Inc. een omzet tussen de 104,5 en 109 miljard Chinese Yuan (13,3 en 13,9 miljoen euro).