vanHaren FY2017: 6 procent omzetstijging tot 190,2 miljoen euro

Door een omzetstijging van 6,28 procent van 179 miljoen euro in 2016 naar 190,2 miljoen euro in 2017 en een totaalverkoop van 6,9 miljoen paar schoenen blijft vanHaren marktleider in de Nederlandse schoenenbranche. Zo blijkt uit het GfK Consumentenpanel 2017. Het bedrijf veroverde in 2017 de Belgische markt en zet expansie voort. Dit meldt vanHaren in het persbericht met de jaarcijfers van 2017.

VanHaren verkocht in 2017 6,9 miljoen paar schoenen, 6 procent meer dan het jaar ervoor. Daarmee heeft het bedrijf naar eigen zeggen zijn doelstelling voor 2017 ruimschoots gehaald. Krein Bons, directeur en woordvoerder van de driekoppige vanHaren directie, laat zich in het bericht tevreden uit over de behaalde resultaten: “Dat we al jaren op rij onze omzet weten te verhogen, geeft aan dat de consument vanHaren weet te vinden voor schoenen tegen de allerbeste kwaliteitprijsverhouding”.

Deze ‘allerbeste kwaliteitsprijsverhouding’ wijst het bedrijf toe aan de goede inkoopcondities van vanHarens moedermaatschappij Deichmann en ‘global partnerships’ met A-merken Nike, Adidas en Puma. VanHaren is naar eigen ‘goedkoop door grote inkoop’.

Geplande winkelopeningen België, Nederland en Wallonië

Het afgelopen jaar heeft vanHaren de eerste vijf winkels en een online shop in België geopend. In 2018 staan er nog elf nieuwe Belgische winkels gepland. Krein Bons in het persbericht: “Onze doelstelling is om vanHaren de komende jaren in heel België te vestigen. In lijn hiermee gaan we in 2019 ook een eerste stap zetten in Wallonië. We hebben veel vertrouwen in de toekomst.”

Ook in Nederland komen er winkels bij. In 2018 worden er drie nieuwe winkels geopend en acht bestaande winkels vergroot. In het vernieuwde Hoog Catharijne opende vanHaren 17 maart een nieuwe winkel met een oppervlakte van ruim 800 vierkante meter. “De Utrechtse winkel maakt onderdeel uit van de groeistrategie waarbij we de winkelbeleving optimaal maken door de complete collectie te presenteren”, aldus Krein Bons. Eind 2017 telde vanHaren in totaal 143 winkels en had het 1.467 medewerkers in dienst.

Over Deichmann-groep

Het Nederlandse vanHaren is onderdeel van de Duitse Deichmann-groep; marktleider in de Europese schoenendetailhandel. In 2017 heeft de ondernemingsgroep wereldwijd 176,6 miljoen paar schoenen in haar filialen en online winkels verkocht. De groep behaalde het afgelopen jaar een bruto omzet van 5,8 miljard euro (netto 5,0 miljard euro). Het was de hoogste omzet uit de geschiedenis van het bedrijf. De Deichmann-groep exploiteerde eind 2017 totaal 3.989 winkels en 36 online winkels en had 39.564 medewerkers in dienst.

Beeld: vanHaren België

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN