• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Van de Velde ziet jaaromzet met 5,7 procent stijgen

Van de Velde ziet jaaromzet met 5,7 procent stijgen

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

In 2015 zag Van de Velde, het Belgische bedrijf achter de lingeriemerken Marie Jo, PrimaDonna en Andres Sarda, de geconsolideerde omzet met 5,4 procent stijgen, van 198,4 miljoen euro naar 209 miljoen euro. Bij een gelijkblijvend aantal winkels kwam de gecondoliseerde omzet uit op 5,7 procent.

De groothandel rapporteerde eveneens een omzetgroei van 5,7 procent. De groei werd geboekt in alle categorieën: lingerie, badmode en stayers. De omzet bij Rigby & Peller (voorheen Intimacy) in de Verenigde Staten daalde met 9,7 procent en 9,8 procent op like-for-like basis. De daling is te wijten aan de sterke Amerikaanse dollar ten opzichte van de euro. Van de Velde heeft in september de winkels van Intimacy in de Verenigde Staten vervangen door winkels van het Britse Rigby & Peller. Door de naamsverandering moeten de resultaten beter worden.

De omzet in de Europese detailhandel steeg daarentegen met 8,1 procent. Bij een gelijkblijvend aantal winkels steeg de omzet met 5,8 procent, wat vooral te danken was aan de like-for-like groei in Duitsland (7,1 procent) en Nederland (5,7 procent).

Het Belgische Van de Velde is een internationale marktspeler op het gebied van luxe dameslingerie. Het lingeriebedrijf richt zich op zelfstandige lingeriespeciaalzaken en heeft inmiddels ongeveer 5000 filialen in onder andere België, Duitsland, Groot-Brittannië en Noord-Amerika.

Van de Velde