• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Van de Velde boekt stabiele jaaromzet, ondanks dalende omzet VS

Van de Velde boekt stabiele jaaromzet, ondanks dalende omzet VS

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Van de Velde heeft de omzet in boekjaar 2016 stabiel weten te houden, ‘ondanks het moeilijke retailklimaat en het Brexit-effect’. De heeft het moederbedrijf van lingerielabels als Marie-Jo in een vooruitblik bekendgemaakt.

De geconsolideerde omzet daalde in 2016 licht met 1,1 procent tot 209 miljoen euro. Dat is een daling van zo’n 3 miljoen; vorig jaar kwam de omzet uit op 206 miljoen euro. Bij constante wisselkoersen is de omzet stabiel met een lichte stijging van 1,2 procent. Op vergelijkbare basis blijft de geconsolideerde omzet stabiel op 206,7 miljoen euro.

De groothandel zag de omzet met 3,4 procent stijgen. De retail zag de omzet met 3,5 procent stijgen in Europa, op vergelijkbare basis met constante wisselkoersen.

In de Verenigde Staten daalde de omzet echter hard met 20,2 procent. De Amerikaanse markt is al langer het zorgenkindje van het lingeriebedrijf. De Amerikaanse activiteiten drukten in het eerste halfjaar al zwaar op de algehele omzet. De vergelijkbare omzet in de Verenigde Staten daalde toen met 17,7 procent. Met het effect van winkelsluitingen meegerekend bedroeg de omzetdaling maar liefst 27,9 procent in het eerste half jaar. Vorig jaar trachtte het bedrijf de Amerikaanse situatie nog te herstellen, met een rebranding van het Amerikaanse Intimacy naar het grootste merk Rigby & Peller, een nieuwe managementteam en diverse winkelsluitingen, maar de resultaten laten op zich wachten.

In februari worden de volledige jaarresultaten 2016 van Van de Velde bekend gemaakt en toegelicht.

Beeld: Facebook Marie Jo

Van de Velde