• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Valentino omzet stijgt 9,4 procent in Q1

Valentino omzet stijgt 9,4 procent in Q1

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Dankzij groei in alle markten zag modehuis Valentino de omzet in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar met 9,4 procent stijgen naar 256 miljoen euro. De winstcijfers werden niet bekendgemaakt.

Valentino zei dat het effect van wisselkoersen ‘niet relevant’ was. Er vond groei plaats in alle markten, met de Verenigde Staten en Japan aan kop. Daar steeg de omzet met dubbele cijfers.

Het bedrijf opende in 2015 30 nieuwe winkels, waarmee het aantal eigen winkels steeg naar 160 vestigingen. Retail bedroeg toen 55 procent van de totaalomzet. Valentino verwacht dit boekjaar 20 tot 30 nieuwe boetieks te openen, waaronder verhuizingen van bestaande winkels.

Het modehuis heeft besloten vanaf 29 april aanstaande het prijsverschil tussen de Europese, Chinese en Zuid-Oost Aziatische markten drastisch te verminderen. Europese prijzen zullen niet veranderen, terwijl prijzen in Azië flink zullen worden verlaagd, aldus Valentino. Daarmee hoopt het bedrijf de kracht van zijn imago in het buitenland en de wereldwijde distributie te versterken, en ‘de belangen van zijn klanten en de recente retailinvesteringen te waarborgen’.

Valentino