Tweecijferige groei LVMH zet door in eerste negen maanden

De tweecijferige groei bij LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton zet door in de eerste negen maanden van het boekjaar, zo blijkt uit de gerapporteerde cijfers. In totaal werd een omzetgroei van 10 procent behaald. In de eerste negen maanden werd een omzet behaald van 33,1 miljard euro.

Het positieve momentum van tweecijferige groei in het eerste halfjaar is ook doorgezet in het derde kwartaal. In het derde kwartaal werd een groei behaald van 10 procent. In het eerste half jaar lag het groeipercentage op 10,3 procent. In het rapport van de eerste negen maanden worden geen winstcijfers genoemd. LVMH behaalde in de eerste zes maanden nog een winstgroei van 41 procent.

LVMH geniet van positief momentum Louis Vuitton in eerste negen maanden

De categorieën ‘Fashion & Leather Goods’, ‘Perfumes & Cosmetics’ en ‘Watches & Jewelry’ maakten in de eerste negen maanden de grootste groei door, een toename van 14 procent. De categorie ‘Wines & Spirits’ rapporteert een omzettoename van 7 procent. Op het gebied van omzet blijft de ‘Fashion & Leather Goods’-categorie het grootst, met een omzet van 13, 053 miljard euro. Daarop volgt ‘Perfumes & Cosmetics’ met 4,4 miljard euro en ‘Wines & Spirits met 3,5 miljard euro.

Het hoofdmerk van LVMH, Louis Vuitton, zag positief momentum dankzij de lederen goederen en de ‘exceptionele creativiteit op alle gebieden’. Het merk debuteerde op 22 juni de eerste collectie van nieuw creatief directeur Virgil Abloh. LVMH meldt dan ook dat ready-to-wear en schoenen een sterk momentum had dankzij de goede ontvangst van de laatste twee modeshows van damesmode en mannenmode.

Christian Dior, dat in de tweede helft van 2017 geconsolideerd werd bij LVMH, deed het ook goed, aldus LVMH. Verder gaat de groep niet in op de cijfers per merk. Celine maakte vooruitgang en ‘begon een nieuw hoofdstuk met de eerste show van Hedi Slimane, die een groot succes was en veel weerklank vond’, aldus het bedrijf. De show van Slimane zorgde aan het einde van Parijs Fashion Week voor veel ophef. De ontwerper wordt beschuldigd van het herhalen van de truc van Saint Laurent, waar hij hiervoor creatief directeur was, bij Celine. Hij heeft de naam van het modehuis veranderd en toonde veel zwarte looks met leren jacks en broeken met smalle pijpen, een look die veelvuldig bij Saint Laurent is gezien.

Beeld: Louis Vuitton